poniedziałek, 13 maja 2019

ŚLUBNE ABC / Pytania, które warto zadać szukając sali weselnej.

Jeśli właśnie poszukujecie idealnego miejsca na Wasze wesele to koniecznie musisz odpowiednio się tego przygotować. Warto podejść do tematu poważnie, dzięki czemu  w późniejsze sprawy będą łatwiejsze do załatwienia. Poniższe pytania podzielone są na kategorie. Część z nich warto zadać na samym początku pertraktacji, pozostałe są istotne, gdy już praktycznie jesteśmy zdecydowani na konkretny lokal.


Część z Was pewnie pomyśli, że zwariowałam, zadając tyle pytań podczas spotkania. I wcale mnie to nie dziwi. Nasze rodziny i znajomi też byli w szoku, że na salę wybieramy się z trzema kartkami pytań. Branża weselna tak poszła do przodu, że warto zadać te pytania, aby później nie było rozczarowań. Uwierzcie mi, że przygotowanie takich pytań na spotkanie z managerką sali tylko skrócą całą procedurę.  U nas sama menagerka przyznała, że to bardzo dobrze, że mamy tyle pytań, bo pójdzie o wiele sprawniej. I pamiętajcie - nie ma głupich pytań, teraz naprawdę trzeba pytać o wszystko. Bo to, co nam się wydaje oczywiste, dla innych oczywiste może nie być. Z tą listą na pewno nie zginiecie!

KOSZTY ZWIĄZANE Z WYNAJĘCIEM SALI WESELNEJ

  • Jaki jest koszt menu na osobę?
  •  Ile płacimy za dzieci, orkiestrę, fotografa, kamerzystę?
  •  Jaka jest wysokość zaliczki? Kiedy trzeba ją wpłacić?
  •  Kiedy następuje całkowite rozliczenie kosztów wesela? Przed czy po  weselu?
  •  Czy pokój nowożeńców jest wliczony w cenę? 
  • Czy w umowie jest ograniczenie, co do minimalnej ilości gości na sali ?
  •  Co jeśli sporo gości się nie zjawi? Czy płacimy za puste krzesła ?
  •  Czy ponosimy koszty ewentualnych zniszczeń np. potłuczonej zastawy, szkła? 
  • Czy lokal zapewnia dodatkowe bezpłatne, płatne atrakcje?
  •  Jaki jest koszt atrakcji typu wiejski stół czy fontanna czekoladowa?
  • Jaki jest koszt poprawin za osobę?
  • O  której godzinie rozpoczyna się śniadanie ?(jeśli wesel jest z poprawinami) Czy jest dodatkowa opłata czy jest w cenie ?
  • Czy w cenie jest : szampan, szatnia, pokrojenie torta?

LOGISTYKA NA WESELU

  • Ile osób mieści sala?
  • Czy możemy wprowadzić na teren obiektu dodatkowe atrakcje? Fotobudka, animator dla dzieci ?
  • Ilu kelnerów obsługuje przyjęcie ? Czy można zwiększyć liczbę kelnerów ?
  • Na jaką liczbę gości przypada jeden kelner? 
  • Do której trwa przyjęcie? Czy wesele można przedłużyć ?
  • Czy sala dysponuje profesjonalnym sprzętem ?
  • Czy jest parking?Czy pobierane są opłaty?
  • Czy można wnieść własny alkohol, ciasta, soki, owoce jeśli nie są w cenie?
  • Czy jest dostępna lodówka na alkohol?I czy są dodatkowe opłaty?
  • Czy jest chłodnia na tort?Jaka jest maksymalna średnica i wysokość tortu, aby nie było problemu?
  • Czy w czasie wesela będzie ktoś odpowiedzialny za czystość w toaletach ?
  • Do kiedy trzeba podać ostateczną liczbę gości?
  • Czy w razie braku prądu na sali znajduje się agregat prądotwórczy ? Jakie są dodatkowe koszta?
  • Jaka jest pojemność kieliszków jakie państwo posiadają?
  • Czy sala dysponuje pomieszczeniem, w którym para młoda może schować prezenty? 
  • Czy jest możliwość ustawienia dodatkowego stołu na inne alkohole?

MENU

  • Czy można ustalić menu, czy jest ono narzucone z góry?
  • Do kiedy należy ustalić ostateczne menu ?
  • Jak wygląda menu ? Z ilu posiłków się składa ?( ile gorących, ile zimnych )
  • Czy można spróbować tych potraw?
  • Czy dania są podawane na półmiskach czy każdy dostaje porcję na talerzu?
  • Czy po weselu można zabrać resztę jedzenia?
  • Czy jedzenie jest pakowane przez lokal czy samemu trzeba dostarczyć pojemniki ?
  • Czy serwowana kawa, herbata są w cenie przyjęcia?
  • Ile kawy, herbaty przypada na jedną osobę?
  • Czy lokal zapewnia ciasta, owoce, tort?
  • Czy posiłki są przygotowywane na miejscu ?
  • Czy soki są podawana w dzbankach ?
  • Czy gwarantują państwo powitanie chlebem i solą?


ESTETYKA SALI WESELNEJ

  • Jak wygląda nakrycie stołów?
  • Jak wygląda zastawa i szkło?
  • Czy przed salą można ustawić informacje dotyczące ustawienia stołów?
  • Czy mamy wpływ na dekorację sali?
  • Jeśli nie- kto zajmuje się dekoracją sali ?
  • Jeśli sami dekorujemy salę- jaka mamy swobodę i kiedy można to zrobić?
  • Czy obok będą odbywać się inne imprezy?Czy inne sale są zamknięte dla gości z zewnątrz?
  • Czy możemy sami zaproponować układ stołów?
  • Czy siedzenia będą miały pokrowce> Czy jest to w cenie?
  • Czy posiadają państwo świeczniki, wazony, serwetki na stoły? Czy są w cenie ?


HOTEL

  • W jakich godzinach trwa doba hotelowa? 
  • Ilu osobowe są pokoje?
  • Jaka jest cena zakwaterowania gości?
  • Iloma pokojami dysponuje hotel?
  • Czy hotel dysponuje łóżeczkami dla dzieci ?
  • Czy istnieje możliwość zorganizowania w pokoju tzw. dostawki?

 Należy śmiało poprosić o pokazanie zarówno apartamentu, jak i pokoi dla gości!

Powyższa lista powstała na bazie MOICH własnych doświadczeń.

Mam nadzieję, że lista okaże się dla Was przydatna :) Dajcie znać, czy dodalibyście do niej coś jeszcze!

Powodzenia w poszukiwaniach!




6 komentarzy:

  1. Bardzo dobre rady ;D Może kiedyś mi się lista przyda hmm :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starałam się zebrać wszystkie rady w jednym miejscu i mam nadzieję, że kiedyś i Tobie się przydadzą;)

      Usuń
  2. Bardzo przydatne, chociaz ja jeszcze daleko do takich decyzji to mysle, ze jak ktos tutaj trafi na bloga to duzo mu sie rozjasni:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że są to przydatne informacje :)

      Usuń
  3. od siebie mogę wam polecić abyście sprawdzili tę salę weselną https://www.ranchopodbocianem.pl. Moim zdaniem jest ona na prawde bardzo elegancka i warta uwagi szczególnie ze względu na ogromny i piękny ogród do dyspozycji gości

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My już po swoim weselu i byliśmy bardzo zadowoleni ze swojej sali . Polecana przez Ciebie jest bardzo piękna zwłaszcza dla osób, które organizują ślub w stylu rustykalnym;)

      Usuń