poniedziałek, 24 czerwca 2019

ŚLUBNE ABC :Wszystko co musisz wiedzieć przy wyborze świadkowej !


Jak już dobrze wiecie 1,5 roku temu stałam się narzeczoną i kiedy tylko postanowiliśmy, że bierzemy ślub, to dosyć szybko zaczęłam  wszystko planować. Za mną już wiele decyzji i wyborów, które podjęliśmy, a do wielkiego dnia już coraz bliżej. Dla mnie jednak kluczową sprawą był wybór świadkowej. Od zawsze wiedziałam, kto nią będzie i im bliżej wesela - tym bardziej wiem, że mogę na  swoją świadkową liczyć w stu procentach.



Dla nas kobiet bycie świadkową wiąże się z dość sporą pomocą i wsparciem dla Panny Młodej. A uwierzcie mi - jest wiele takich chwil, kiedy trzeba podnieść na duchu i powiedzieć – spokojnie, damy radę! Na własnej skórze poznałam tę ważną funkcję, bo sama niedawno byłam świadkową i wiem z jaką odpowiedzialnością i zaangażowaniem się wiążę. W tym wpisie  przedstawię Wam największe mity, z jakimi się spotkałam.

  • ŚWIADKAMI MUSZĄ BYĆ KOBIETA I MĘŻCZYZNA

Bzdura!  Słyszałam o ślubach, gdzie było dwóch świadków lub dwie świadkowe i nic się nie stało. Nie szukajcie  na siłę świadkowej, jeśli całe życie przyjaźnicie się głównie z chłopakami.Tutaj płeć nie gra roli. Lepiej mieć dwóch świadków/świadkowe  niż na siłę dobranych świadków różnej płci, którzy nie odgrywają w Twoim życiu wielkiej roli, a prosiłaś o świadkowanie tylko dlatego, by była to “para”.


  • ŚWIADKOWA NIE MOŻE BYĆ W ZWIĄZKU MAŁŻEŃSKIM
Wynika to trochę z tradycji, że podczas wesela śpiewa się różne przyśpiewki „zmuszające” świadków do pocałunku. Ja jeszcze na żadnym weselu się z tym nie spotkałam, a byłam na wielu. Ten mit jest już staromodny i wpółczesne Panny Młode nie zwracają na to uwagi.
  • ŚWIADKOWIE NIE MOGĄ BYĆ PARĄ, BO PRĘDZEJ CZY PÓŹNIEJ WY ALBO ONI SIĘ ROZEJDZIECIE

Oczywiście to kolejna bzdura. Nie ma żadnych przeszkód, by świadkowie byli małżeństwem. Dodatkowo odpada wam usadzenie „+1” dla każdego ze świadków, bo sami są parą.
  • ŚWIADKOWA NIE MOŻE BYĆ W CIĄŻY, BO PRZYNOSI TO PECHA

Tutaj wydaje mi się, że jest to bardziej problem logistyczny. Nigdy nie wiadomo, jak ciężarna będzie się czuła i warto odciążyć ją z części obowiązków, aby miała chwilę odpoczynku. Ale jeśli dobrze znosi ciążę to spokojnie może zostać Waszą świadkową.
  • ŚWIADKOWA MUSI BYĆ KATOLICZKĄ

To oczywiście nieprawda! Taką rolę może pełnić każdy, kto ukończył 18 lat i jest w stanie poświadczyć przysiędze małżeńskiej. Nie ma żadnych innych wymogów dotyczących życia religijnego Twojej świadkowej. Nie jest również wymagane bierzmowanie, o co martwi się wiele osób.


OBOWIĄZKI ŚWIADKOWEJ

1.       WIECZÓR PANIEŃSKI
Świadkowa to osoba, która powinna Was dobrze znać i wiedzieć, jakie atrakcje w takim dniu będą mile widziane. Jej zadaniem będzie zorganizowanie wieczoru panieńskiego oraz zaproszenie przyjaciółek. Taka impreza może być niespodzianką dla Panny Młodej 😊 Dla mnie mój panieński będzie ogromnym zaskoczeniem, bo znam jedynie termin i to jak mam wyglądać w tym dniu - już nie mogę się doczekać! Pamiętajcie, że w tym dniu nie ważna jest ilość osób, ważne jest to, kto chce w tym dniu dzielić z Wami tę radość.

2.WSPARCIE I DORADZENIE
Tutaj moja świadkowa nie ma lekko 😊 Umówmy się – przy wyborze sukni, butów, kwiatów, biżuterii i mnóstwa innych elementów nikt tak nie doradzi jak przyjaciółka. Mam to szczęście, że mogę na swoją świadkową liczyć, jak na nikogo innego 😉

3.POMOC W TRAKCIE PRZYGOTOWAŃ, CEREMONI I WESELA
Świadkowa to osoba, która w tym dniu nie jest Waszą służącą - umówmy się! Świadkowa jednak powinna czuwać, pomagać w ubraniu się, zerkać, czy wszystko dobrze leży i w odpowiednich momentach odbierać bukiet z dłoni, poprawić welon czy podać chusteczkę. Świadkowa jednak też jest gościem i to honorowym,więc również powinna się dobrze bawić.

JAK PROSIĆ O BYCIE ŚWIADKOWĄ?

Długo szukałam pomysłu na pomysł z prośbą o zostanie moją świadkową. Ciekawym pomysłem wydawała mi się zdrapka, która zapakowana była w pudełeczko wraz z innymi dodatkami. Poniżej  pokażę Wam podobne inspiracje i pomysły, jak taka prośba może wyglądać.




A Wam jak się podoba? Szykowałyście coś takiego czy zapytałyście wprost o bycie świadkową? Są tu jakieś przyszłe Panny Młode?






2 komentarze:

  1. Ja tam z reguły nie wierzę w przesądy. U mnie świadkową na pewno byłby moja wieloletnia przyjaciółka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem te przesądy są tak absurdalne, że nie ma co na nie patrzeć;) w tym dniu warto mieć kogoś zaufanego a wieloletnia przyjaciółka będzie idealnym wyborem ;)

      Usuń