poniedziałek, 27 stycznia 2020

ŚLUBNE ABC - Winietki i zaproszenia - czy warto przepłacać ?

Czas na kolejny wpis z cyklu "Ślubne  ABC". Dzisiaj porozmawiamy sobie o zaproszenia ślubnych i winietkach. Czy warto wydawać na to większe pieniądze? A może warto postawić na coś innego, bardziej oryginalnego? Jeśli interesuje Was ta tematyka - zapraszam.











Choć od mojego ślubu minęło już kilka miesięcy - bardzo chętnie  buszuje  po ślubnych forach. Jeden z tematów, które ciągle się tam przewijają,  to zaproszenia ślubne i winietki.


 Zaproszenia - Czy warto wydawać na nie grubą kasę?

Przeglądając różne strony z zaproszeniami ślubnymi - możemy spotkać się z ogromnym przedziałem  cenowym, a co za tym idzie również z mniej lub bardziej wymyślnymi  zaproszeniami.  Moje pytanie jednak brzmi: czy naprawdę warto wydawać większą kwotę na zaproszenia, które i tak później lądują w koszu? Sama byłam Panną Młodą, która chciała, aby wszystko do siebie pasowało.  Jednak razem z mężem byliśmy zgodni, że na zaproszenia nie wydajemy więcej niż 2 zł za sztukę. I wcale nie jesteśmy skąpi. Uważaliśmy, że to po prostu nie ma sensu wydawać większych sum. Oczywiście,  że podobały mi się te wszystkie piękne zaproszenia ze  zdjęciami   na kalce ze  złotymi napisami. Tylko po przeliczeniu wszystkiego na spokojnie - okazało się, że przy ilości gości, jaką mieliśmy, pomnożonej  przez te ok.12 zł - koszty wychodziły absurdalnie duże.  A uwierzcie mi, że ludzie zapamiętają bardziej brak wódki na stołach czy za mało ciasta, niż  to, jak wyglądało Wasze zaproszenie.Oczywiście nie chodzi o to, żebyście wybrali obojętnie jakie zaproszenie. Chcę Was jednak przekonać, że za niewielką kwotę również możecie zrobić wrażenie swoim zaproszeniem. Jak to mówią: szukajcie, a znajdziecie ;)


Dla przykładu pokażę Wam nasze zaproszenia, które - moim zdaniem - były totalnie inne, ale oddające nas. W związku z tym, że nie mieszkamy w Polsce - zaproszenie w formie biletu było strzałem w 10!  Koszt takiego zaproszenia to 1 zł. My wymieniliśmy białe koperty na różowe i finalnie całość kosztowała nas 1,52 zł.


Przykładowe zaproszenia:

Źródło : Allegro 

Czy za małe pieniądze możemy mieć ciekawe, inne winietki ?

Oczywiście, że tak! Ogranicza Was jedynie wyobraźnia i to, ile tak naprawdę ma ostatecznie kosztować taka winietka  za sztukę.  Zastanówcie się, w jaki klimat taka winietka ma iść. Bardzo popularne jest kupowanie zaproszeń i winietki w komplecie, aby wszystko było ze  sobą spójne.  Moim zdaniem to mocno przereklamowane.  Na weselu i tak nikt nie pamięta, jak wyglądało zaproszenie, więc spokojnie możecie spersonalizować winietki i dopasować je do klimatu wesela.

 Przykłady winietek;


Źródło: Pinterest 

Co uważacie na ten temat? Warto wydawać na zaproszenia i winietki większe pieniądze? A może podzielacie  moje zdanie?

14 komentarzy:

  1. Fajne te zaproszenia. Ja jestem zdania, że w ogóle nie ma co robić wielkiego wesela, bo to głównie przepłacanie, a jak już - to jak najwięcej zrobić samodzielnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z doświadczenia wiem, że niektóre rzeczy robione samodzielnie wychodzą drożej niż jak byśmy to kupili gotowe lub zatrudnili do tego osobę. Więc tutaj akurat trzeba wszystko sobie przeanalizować co wychodzi korzystniej ;)

      Usuń
  2. Nie wydawałabym dużej kwoty na takie rzeczy. Wprawdzie sama szanuję pracę Pary Młodej, więc mam wszystkie zaproszenia jakie dostałam, ale nie wracam do nich żeby oglądać. Tak tylko leżą. Myślę, że choćby były najpiękniejsze to po czasie mało kto będzie o tym pamiętał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło z Twojej strony, że zatrzymujesz takie zaproszenia w formie pamiątki ;) jednak tak jak mówisz mało kto pamięta później o zaproszeniach.

      Usuń
  3. Świetne te wasze zaproszenia i za dobrą cene. Wg mnie nie ma sensu wydawać kroci na zaproszenia bo można dostać mnóstwo ładnych w niskiej cenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję;) Aktualnie jest tyle pięknych zaproszeń w dobrej cenie, że nie ma co przepłacać ;)

      Usuń
  4. Według mnie też nie ma sensu przepłacać, tak jak Ty myślę, że nie chodzi o to by mieć byle co, ale za mniejsze pieniądze można mieć naprawdę ładne i pomysłowe zaproszenia, wystarczy tylko poszukać. Mieliście świetny pomysł na swoje!:) Ja chciałam zaproszenia w stylu rustykalnym, ponieważ były na topie, ceny też były ciekawe, ale udało nam się znaleźć takie za 5 zł z kopertą i były naprawdę ładne. Gości było mało, więc ta suma nie była duża:) A winietki zrobiłam po prostu sama. W internecie jest masa gotowych szablonów, wydrukowałam, wycięłam i gotowe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasze zaproszenia wpisały się kolorystycznie a forma biletu była ciekawą opcją bo nie mieszkamy w PL i każdy myślał, że dostaje bilet na samolot 🤣 Chociaż nie powiem te wszystkie cudowne rustykalne zaproszenia mocno mnie kusiły. Super jest też zrobić coś samemu, tak jak pisałaś teraz w Internecie jest pełno gotowych szablonów i dzięki temu można również zaoszczędzić ;)

      Usuń
  5. Swój ślub miałam dwa lata temu i do dziś uważam, że to jeden z najpiękniejszych dni w życiu każdej kobiety! I do dziś uważam, że na taki dzień nie ma oszczędzać, ponieważ on się więcej nie powtórzy :) Jasne, że można mieć w życiu więcej niż jeden ślub, ale nigdy nie będą to te same emocje i odczucia jak za tym pierwszym razem ! Moje zaproszenia były z naszymi zdjęciami z sesji narzeczeńskiej, cała rodzina była zachwycona! Winietki były z drewna z wytłoczonymi imionami i nazwiskami każdego gościa - i chyba nie było osoby na weselu, która nie wzięłaby swojej winietki do domu :) Osobiście nie żałuję żadnej złotówki, którą wydałam na swój ślub :) Dzięki temu, wszystko było dokładnie tak jak sobie razem wymarzyliśmy :)
    Każdy jednak ma inne podejście, co oczywiście szanuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgodzę się z Tobą, że ślub to najpiękniejszy moment w życiu ❤ Jedni oszczędzają inni nie ogranicząją swoich wydatków na ten dzień ale bez wątpienia dla każdej osoby będzie to wyjątkowy i najpiękniejszy dzień w życiu;)

      Usuń
  6. My teraz byliśmy na etapie wyboru zaproszeń na Chrzest i też znalazłam śliczne a tanie :) nie ma co przepłacać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I super ! Fajnie, że i Tobie udało się wybrać ładne zaproszenia na Chrzest w dobrej cenie ;)

      Usuń
  7. faktycznie za zaproszenia nie ma co przepłacać, bo goście obejrzą je, zapiszą datę i wyrzucą, ale winietki, czy inne dekoracje to druga kwestia. Obecnie każdy fotograf ślubny robi też zdjęcia takich detali jak obrączki, kwiaty, dekoracje, czy winietki właśnie, więc nie trzeba wydawać na nie kroci, ale trzeba się postarać by były ładne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej się zgadzam z tym co napisałaś 👍

      Usuń