niedziela, 23 grudnia 2018

BLOGMAS #23/ PRZEPIS NA NAJLEPSZY MAKOWIEC !

Klimat świąteczny czuć już w domu na całego, w tle lecą świąteczne piosenki, a z piekarnika czuć zapach makowca. Jeśli jeszcze nie zrobiliście świątecznego ciasta i szukacie dobrego przepisu, to  mam dla Was przepis na pyszny makowiec, który zawsze robi furorę na świątecznym stole.



SKŁADNIKI NA ROZCZYN:
5 dag drożdży
pół szklanki śmietany 18%
3 łyżki cukru
SKŁADNIKI NA CIASTO:
0,5 kg mąki
3 całe jajka
1 cukier waniliowy
1 kostka margaryny
Dodatkowo ok. 2 puszek gotowej masy makowej

Wszystkie składniki na rozczyn dodajemy do siebie , mieszamy drewnianą łyżką i odkładamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na około 20-30min.
Resztę składników na ciasto mieszamy ze sobą i gdy nasz rozczyn jest już gotowy dodajemy go do ciasta i wszystko dokładnie ze sobą wyrabiamy. Następnie wkładamy do foliowego woreczka i dajemy do schłodzenia do lodówki na ok. 2h.
Następnym krokiem po odczekaniu tych 2h jest rozwałkowanie ciasta w miarę cienko  w kształcie prostokąta, rozłożenie na cieście masy makowej i zwinięcie ciasta w rulon. Ostatnim krokiem jest posmarowanie ciasta z wierzchu jajkiem i włożenie go do  rozgrzanego piekarnika do 180 stopni na ok. 45 min. Makowiec po wystygnięciu możecie obsypać cukrem pudrem, lukrem lub po prostu zostawić go takiego bez niczego. Przyznam szczerze, że taki bez żadnej posypki - smakuje mi najbardziej!

Smacznego!

4 komentarze:

  1. U mnie też będzie makowiec, ale robię w zdrowej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super;) ja to z tymi zdrowymi wersjami ciast jestem mega na bakier ;(

      Usuń
  2. U mnie w tym roku pierwsze święta bez makowca (i generalnie bez glutenu). Za to ogarnęłam przepisy na bezglutenowe ciasteczka, które wszyscy mogli jeść i dzieciaki się na nie rzuciły, co nie było złe, bo miały one zdrowy skład. :-)

    Ale Twój makowiec wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem zdania,że jeśli człowiek nie ma problemu z glutenem to nie ma sensu z niego rezygnować.

      A makowiec smakuje lepiej niż wygląda i nie wyobrażam sobie świąt bez niego ;)

      Usuń