poniedziałek, 19 kwietnia 2021

Przegląd kulturalny | luty i marzec | dużo ciekawych seriali

 Czas na kolejną odsłonę przeglądu kulturalnego. Pierwszy wpis z tej serii został przez Was bardzo dobre przyjęty, więc mam nadzieję, że i tym razem tak będzie. Jeśli więc lubicie tą serię - serdecznie Was zapraszam na przegląd kulturalny z ostatnich kilkunastu tygodni, bo mam do polecenia naprawdę sporo fajnego!



PRZEGLĄD KULTURALNY


THE DIG


„Tuż przed wybuchem II Wojny Światowej brytyjska wdowa wynajmuje domorosłego archeologa, aby zbadał tajemnicze kopce na jej posesji. Ich odkrycie wstrząśnie całym krajem.”

 

Nie urzekł mnie ten film na tyle abym polecała go wszystkim, ale to całkiem dobre kino. Jest w nim wszystko, co powinien  tak naprawdę zawierać dobry film: scenariusz, zdjęcia, muzyka czy gra aktorska. Ma klimat, dodatkowo porusza filozoficzne kwestie życia i przemijania.





MIŁOŚĆ DO KWADRATU

„Popularny dziennikarz i kobieciarz zastanawia się nad swoimi wyborami życiowymi, gdy zakochuje się w prowadzącej podwójne życie modelce.”

 

Nie jestem uprzedzona do polskich produkcji i chociaż wiele komedii romantycznych jest  bardzo do siebie podobnych to lubię takie luźne kino na gorszy dzień. I ja wiem, że tu wiele się nie zgadzało, ale moim zdaniem nie był to taki najgorszy film.



JAK ZOSTAĆ GWIAZDĄ

‘Kontrowersyjny program telewizyjny "Music Race" poszukuje muzycznych talentów na terenie całej Polski”

Film opowiada o show-biznesie, dawnej miłości i dziecku, o którym ojciec nie wiedział. Jak potoczyła się historia? Tego Wam nie zdradzę. Sam film pomimo Karolaka, który gości w każdym polskim fllmie, był przyjemny na niedzielne popołudnie. Nawet przyznam, że kilka razy się wzruszyłam. Nie spodziewajcie się niczego spektakularnego, bo zakończenie było przewidywalne.




RYSA

„Policjantka z wydziału zabójstw odkrywa, że tropy w sprawie o morderstwo, nad którą teraz pracuje prowadzą do niej samej.”

 

Serial Rysa to  połączenie kryminału z thrillerem psychologicznym, w którym największą zagadką okazują się zepchnięte do podświadomości bolesne doświadczenia. Przyznam szczerze, że główna bohaterka nie do końca przekonała mnie swoją grą aktorską. Natomiast cały serial, z odcinka na odcinek, wciągał mnie coraz bardziej , a końcówka była całkiem zaskakująca.



THE MORNING SHOW

„Spojrzenie na życie ludzi, którzy pomagają Ameryce wstać codziennie rano. Ciekawe wyzwania prowadzących ten telewizyjny rytuał.”

Mogłabym powiedzieć, że jest to bardzo amerykańsko osadzony serial. Serial jest bardzo ciekawy i ma świetną obsadę. Temat poruszony w serialu, niby już przejedzony, a jednak pokazany w sposób, który otwiera oczy. Jeśli więc szukacie czegoś dobrego do obejrzenia - jak najbardziej polecam.

 




25 LAT NIEWINNOŚCI. SPRAWA TOMKA KOMENDY

„Opowieść o życiu młodego mężczyzny niesłusznie skazanego na 25 lat więzienia za zbrodnię, której nie popełnił.”

 

Byłam bardzo ciekawa realizacji tego serialu i chociaż pierwszy  odcinek  był dla mnie pod względem realizacji dość słaby, a moje oczekiwania były co do produkcji większe, to uważam, że cała historia - koniec końców - była przekazana bardzo dobrze. Dla mnie to niewyobrażalna historia, że człowiek niewinny musiał tyle lat siedzieć w więzieniu i znosić takie katusze.


BEHIND HER EYES

„Samotna matka romansuje ze swoim szefem psychiatrą i zaprzyjaźnia się z jego tajemniczą żoną. Jaki będzie finał tej niebezpiecznej gry?”

 Ten serial jest sztosem! 6 odcinków, które bardzo przyjemnie się oglądało i do ostatniego odcinka ciężko było odgadnąć zakończenie.  Mini serial, który „połknęłam” w jeden dzień!  Aktorzy dobrze osadzeni w swoich rolach, miło się słuchało różnych akcentów, a cały serial kręcony był w Londynie.





CHESAPEAKE SHORES

„Abby O'Brien Winters otrzymuje niepokojący telefon od młodszej siostry z prośbą o pomoc w otworzeniu restauracji. Kobieta postanawia wrócić do rodzinnego miasteczka Chesapeake Shores. W trakcie pobytu odpoczywa od codziennych problemów związanych z wymagającą pracą i rozwodem, a także odnawia kontakt z rodziną. Niebawem spotyka swoją miłość z młodości, Trace'a Riley'a, z którym rozstała się przed laty.”

Lekki, sympatyczny serial na zabicie nudy, który opowiada historię rodziny O’Brien. Może nie jest to wybitne kino, ale dobrze się go oglądało. Jeśli lubicie właśnie lekkie kino, gdzie nie trzeba myśleć, a po prostu chcecie się zrelaksować - ten serial jak najbardziej się do tego nadaje.



CUD W CELI NR 7

„Niepełnosprawny intelektualnie mężczyzna, któremu odebrano córkę, trafia do więzienia i musi udowodnić, że został niesłusznie oskarżony o zabicie dziecka dowódcy.”

Mocny dramat, który przeplatał momenty wzruszenia z uśmiechem. Film przywraca utracone nadzieję i wiarę w ludzi. Film opowiada o  wartościach - miłości poświęceniu, empatii, ale też o tym, jak  te cechy mogą się zgubić w mściwości, nadmuchanym władzą ego i nadużywaniu władzy.


KSIĄŻKI :


MONIKA SKABARA -ODZYSKANA KORONA

„Nastał nowy szef, ale przed nim cholernie wyboista droga!

Od kiedy Juri Dunajew przejął część obowiązków Saszy, myślał, że najgorsze już za nim. Co jeszcze go czeka? Pomógł przecież w powrocie – nie w jednej, ale aż dwóch rodzinach mafijnych. Teraz wraz z przyjacielem i prawą ręką Sergiejem osiadł w Londynie, aby stamtąd kierować rozrastającym się imperium. Bycie zwykłym żołnierzem to nic trudnego, ale rządzenie jako szef, to zupełnie inny kaliber odpowiedzialności.”

 Książka „Odzyskana korona” to kontynuacja książki „rosyjska księżniczka”. Pierwszy tom bardzo mnie zachwycił i byłam ciekawa mega tej kontynuacji. Czy  tym razem autorce udało się mnie tak samo mocno zachwycić, co wcześniej? Otóż nie do końca! Książkę pochłania się naprawdę w bardzo szybkim tempie i sama fabuła, to napięcie, akcja - jakby wszystko się zgadza, ale jednak nie do końca ta historia aż tak mocno mnie pochłonęła jak wcześniejsza. Mimo wszystko czekam na trzecią część z zaciekawieniem i zainteresowaniem.


JOJO MOYES -ŚWIATŁO W ŚRODKU NOCY

„Alice czuje się jak wybrakowana wersja samej siebie. Szybki ślub z przystojnym Amerykaninem okazuje się pomyłką. W domu rządzi teść, który książki inne niż Biblia uznaje za stratę czasu. Na dodatek plotkuje o niej całe Baileyville, tylko dlatego że przybyła z dalekiej i równie nudnej Anglii.”

 

Mam wrażenie, że historie tej pisarki jakoś mocno się popsuły. Przez pół książki bardzo ciągnęła się ta historia i nie do końca byłam przekonana. Później lekko się rozkręciła, ale sama historia Alice, jej życia i biblioteki konnej nie porywa, jak również nie jest czymś nowym w książkach.


JOJO MOYES - MOJE SERCE W DWÓCH ŚWIATACH

„Louisa Clark tym razem zostawia Anglię i swojego chłopaka, aby poznać  Nowy Jork. Ląduje w pewnej bogatej rodzinie, pełnej tajemnic i staje się asystentką Agnes drugiej żony pana Gopnika. Po pewnym czasie poznaje Josha, który jest do złudzenia podobny do Willa jej zmarłego przyjaciela...”

Oto kolejna, po "Zanim się pojawiłeś" i "Kiedy odszedłeś", część przygód Lou Clark. Chociaż wydawało się, że w jej życiu zapanował spokój, dziewczyna wciąż nie może pogodzić się ze stratą. Tym bardziej, że na jej drodze stanie ktoś nieoczekiwany i podobny do kogoś, kogo tak bardzo kochała. "Moje serce w dwóch światach" to powieść niezwykle wzruszająca i chwytająca za serce. Jeśli więc czytaliście poprzednie części ta powinna również przypaść Wam do gustu.


PAULINA ŚWIST - PAPROCANY

„Miejska Komenda Policji w Tychach... prostytutka oskarża o gwałt kilku policjantów, a jako głównego sprawcę wskazuje wzorowego funkcjonariusza i człowieka o wielkim sercu - Krzysztofa Strzeleckiego. Mężczyzna nie przyznaje się do winy i kategorycznie zaprzecza, że mógłby zrobić coś takiego.”

Książki tej autorki są naprawdę dobre. Fabuła była bardzo wciągająca, a zyskała na tym przede wszystkim poprzez dobrze wykreowanych bohaterów oraz ich poczucie humoru. To nie tylko thriller, ale również lekki erotyk. Chemia między bohaterami tej książki była niemal namacalna. Połączenie grzecznego policjanta i niegrzecznej pani adwokat bardzo mi się spodobało. Wątek kryminalny - choć z początku rozwijał się dość powoli - również z biegiem stron pozytywnie mnie zaskoczył.


 


KAROLINA WÓJCIAK – WYROK

„Historia młodego mężczyzny odsiadującego wyrok15 lat więzienia oraz dwóch silnych kobiet, które poznają smak miłości i odrzucenia. Wszyscy troje mierzą się z konsekwencjami podejmowanych decyzji.

Anita, po trudnym rozstaniu, szukając nowego startu, przeprowadza się do małego miasta, w którym poznaje mężczyznę swoich marzeń. Sielanka nie trwa jednak długo…

Pola, wychowana w dobrobycie, córka kandydatki na premiera, dowiaduje się od babci, że wiele lat temu w mieszkaniu naprzeciwko doszło do zagadkowego morderstwa. Zaintrygowana postanawia odszukać zabójcę. W ten sposób trafia do więzienia, gdzie poznaje Borysa, który od 10 lat każdy dzień spędza tak samo – zamknięty w ciasnej celi.”

 Początkowo nie widziałam powiązania tych dwóch historii, ale jak się okazało na końcu jednak miały coś wspólnego. Świetna książka! Polska autorka, która zagłębia się w trudne i kontrowersyjne tematy. Jest to powieść o ślepej miłości kobiety do mężczyzny, o trudnych wyborach, często szybko i błędnie podejmowanych decyzjach. Jest też wątek polskiej polityki i wszechmocy ludzi będących w ścisłych jej kręgach. Czyli temat bardzo na czasie. Książkę przeczytałam praktycznie jednym tchem z zaciekawieniem/


7 INSTA LEKCJI NA POCZĄTEK – JBANASZEWSKA

Krótki e-book o podstawach Instagrama. Myślę, że jeśli dopiero zaczynacie przygodę z Insta to może się Wam przydać, jeśli zaś jesteście już na tej platformie nie od dzisiaj to myślę, że zbyt wiele z tego e-book nie wyniesiecie nowego.




MUZYKA

Jeśli chodzi o muzykę to jedynie dwa utwory poniżej zrobiły na mnie wrażenie i słucham ich non stop.

SANAH – ALE JAZZ

JULIA WIENIAWA &  MACIEJ MUSIAŁOWSKI – ZABIERZ TĘ MIŁOŚĆ

I to już wszystkie obejrzane, przeczytane i wysłuchane przeze mnie propozycje. Jedne były bardziej udane, inne mniej. Jedno jest pewne - te ostatnie kilka tygodni naprawdę obfitowały w oglądanie seriali i czytanie książek.


Znacie którąś z tych propozycji? Jeśli nie to obejrzycie lub przeczytacie coś z mojego polecenia?

Chętnie też wysłucham Waszych poleceń 😊


13 komentarzy:

  1. Miłość do kwadratu porzuciłam w połowie bo nie mogłam przebrnąć. Ogólnie polskie filmy mimo swojego braku ambitności, nie przeszkadzają mi, ale ten był fatalny. Behind her eyes mam zaczęte, ale krótka przerwa już trochę się ciągnie 🙈

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Behind her eyes koniecznie obejrzyj do końca a nie pożałujesz :) jeśli chodzi o miłość do kwadratu to osobiście uważam, że są gorsze polskie filmy ale to wiadomo kto co lubi :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawe propozycje ; )Słyszałam, że miłość do kwadratu jest całkiem ok ; )
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym filmem to akurat dużo różnych opini słyszałam. Jedni twierdzą że fajna inni że masakra także kwestia gustu :)

      Usuń
  3. Przypomniałaś mi, że chciałam obejrzeć "Miłość do kwadratu". Dzięki. ;)

    A piosenki obie znam. Są bardzo ładne. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Do Behind her eyes się przymierzam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bk jest naprawdę świetny więc musisz obejrzeć :)

      Usuń
  5. Nie znam kompletnie nic (jedynie autorki Jojo i Paulinę, ale tej drugiej twórczości nie lubię za bardzo). A muzyka to już w ogóle mi nic nie mówi :D

    OdpowiedzUsuń
  6. No jak nic kulturalnie mamy podobny gust! :) Znam miłość do kwadratu, rysę, co kryją jej oczy, 25 lat niewinności (w filmowej wersji, ale to to samo) i wszystko prócz 1 propozycji było super! Chociaż miłość też znowu bez tragedii - na luźny wieczór ideolo! Jak zostać gwiazdom - myślałam, że to dno, ale skoro nie był najgorszy to może się skuszę. Za to cud w celi nr 7 i the morning show na pewno obejrzę! Od dawna mam na liście, a Twoja opinia jeszcze bardziej mnie przekonuje :D Muzycznie też w 100% zgodność, chociaż ale jazz trochę mi się przejadł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgodność mamy na 100% więc ja bardzo często korzystam również z Twoich kulturalnych poleceń :) ale jazz też już mi się lekko przejadł ale są kolejne piękne utwory Sanah, które będę słuchać w kółko ❤️

      Usuń
  7. Czyli jak widać mamy podobne gusta :)

    OdpowiedzUsuń